Αλληγορία

Σάββατο 24 Απριλίου 2010

Ας παίξουμε ένα παιχνίδι μέσω μια αλληγορίας, μπας και καταλάβουμε επιτέλους όλοι, ποιες ικανότητες έχουν όλοι που μας κυβερνάνε τα τελευταία 182 χρόνια.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι είμαι ένας οικογενειάρχης και έχω ένα μικρό σπίτι, σε μία καλή και ακριβή περιοχή, με θέα στη θάλασσα, ηλιόλουστο και βολικό, που όμως ακόμα πληρώνω κάθε μήνα στην τράπεζα για το δάνειο που πήρα ώστε να το αποκτήσω. Δουλεύω λοιπόν κι εγώ και η γυναίκα μου, έχω και μια πιστωτική κάρτα για τις τρέχουσες ανάγκες, που την χρησιμοποιώ με μεγάλη φειδώ, κάνω και τις απαραίτητες περικοπές σε περιττά έξοδα, και είμαι εντάξει στις υποχρεώσεις μου. Πάνω απ’ όλα βέβαια χαίρομαι το σπίτι μου, απολαμβάνω κάθε του σημείο γιατί είναι δικό μου και νιώθω πως μου αξίζει αυτή η επιβράβευση. Όμως αν και έχω πλέον κάμποσα χρόνια που κατοικώ εδώ δεν έχω αξιωθεί να βάλω μάρμαρα στη σκάλα, να φτιάξω τα κάγκελα και τις υδρορροές στα μπαλκόνια, και μετά από τόσο καιρό που μας ήρθε το φυσικό αέριο, δεν αποφάσιζα να αλλάξω την εγκατάσταση για να απαλλαγώ από το πετρέλαιο. Πήρα λοιπόν την απόφαση να τα φτιάξω όλα μαζί και οδηγήθηκα για άλλη μια φορά στην τράπεζα για να πάρω άλλο ένα δάνειο. Ευτυχώς τώρα, η πεθερά μου αποφάσισε να μας βοηθήσει οικονομικά συμβάλλοντας κατά ένα μεγάλο μέρος στο απαιτούμενο κονδύλι για τις επικείμενες εργασίες.

Οι εργασίες λοιπόν αρχίζουν και οι ρυθμοί στο σπίτι αλλάζουν. Οι μάστορες εναλλάσσονται και ως γνωστόν τα ωράριά τους δεν είναι σταθερά. Δίχως να έχω εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τα όσα γίνονται γύρω μου, ξεκλέβω χρόνο για να ασχοληθώ με τα έργα. Μία φορά μάλιστα χρειάστηκε και να επέμβω, ώστε να αλλάξουν και κάποια μάρμαρα που δεν είχαν μπει σωστά. Όταν όλοι επιτέλους τελειώνουν δοκιμάζω αν όσα έγιναν ήταν σωστά, αν κάτι διέφυγε της προσοχής μου κατά την διάρκεια των εργασιών και έπειτα εξοφλώ και τους ανθρώπους που δούλεψαν.

Η πεθερά μου, που όλον αυτόν τον καιρό ερχόταν στο σπίτι και έριχνε κλεφτές ματιές στα μάρμαρα και τα κάγκελα, πλέον επιθεώρησε τις σκάλες, τα κάγκελα και τις υδρορροές και επέμενε ότι το χειμώνα θα δούμε μεγάλη διαφορά με το φυσικό αέριο. Ήταν εμφανώς ευχαριστημένη. Ίσως μελλοντικά όταν αποφασίσω να βάλω επιτέλους και εκείνο το τζάκι, να βοηθήσει και πάλι. Όχι όμως σύντομα. Τα δάνεια είναι πλέον πολλά και πρέπει για ένα διάστημα να μαζευτούμε λίγο. Αυτά έχει η ζωή.

Αν δεν πληρώνω τις δόσεις μου θα καταλήξω στη φυλακή, τα παιδιά μου θα χάσουν το σπίτι τους και στα μάτια της πεθεράς μου θα είμαι ένας ανίκανος ανεπρόκοπος.

Υ.Γ. Πριν τη Σπάρτη κατασκευάστηκαν τούνελ που παρακάμπτουν κοντινά χωριά μειώνοντας τον χρόνο μετάβασης στην πόλη, αλλά και προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια σε οδηγούς και κατοίκους. Όσοι ήταν τυχεροί μπόρεσαν να απολαύσουν το νέο δρόμο για μερικές ημέρες, μέχρι να υποστεί ζημιές σε τμήματά του και να κλείσει. Προς το παρόν κανένα συνεργείο δεν δραστηριοποιείται στην περιοχή και είναι άγνωστο το πότε θα δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, και είναι λογικό όταν αναλαμβάνουν τέτοια έργα εταιρείες που ειδικεύονται κυρίως στην ενημέρωση.....